Czcionka:

  • Czcionka domyślna
  • Czcionka średnia
  • Czcionka duża
  • Kontrast:

    Zmień kontrast

Projekt systemowy pn. kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych współfinansowany przez unię europejską w ramach europejskiego funduszu społecznego w ramach programu operacyjnego kapitał ludzki realizowany przez departament pielęgniarek i położnych.

Departament Pielęgniarek i Położnych – Wydział Wdrażania Projektu Systemowego przypomina, jakie opłaty wolno pobierać uczelniom od uczestników projektu systemowego „Kształcenia zawodowe pielęgniarek i Położnych w ramach studiów pomostowych".

Uwaga - uczelnie realizujące ww. projekt systemowy mają prawo do pobierania opłat związanych z przyjęciem na studia i wydaniem: legitymacji, indeksu czy dyplomu.

Pobieranie opłat przez uczelnie na inne cele jest nieuprawnione!
Szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce - studenci: opłaty.

W związku z powyższym prosimy o informowanie Departamentu Pielęgniarek i Położnych przez uczestników projektu o każdym przypadku pobierania przez uczelnię dodatkowych i nieuzasadnionych opłat.
Każdy taki sygnał spowoduje interwencję i, o ile będzie uzasadniony, będzie skutkował wdrożeniem odpowiedniej procedury w stosunku do uczelni.

Logo Narodowego Funduszu ZdrowiaNarodowy Fundusz Zdrowia zaprasza na pierwsze szkolenie realizowane w ramach nowego projektu systemowego „Akademia NFZ", współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zaproszenie kierowane jest do osób zatrudnionych na stanowiskach obsługowych i administracyjnych, które w zakresie obowiązków mają obsługę pacjentów zakładów opieki zdrowotnej. Szkolenie skierowane jest do pracowników zakładów opieki zdrowotnej posiadających umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawartą z OW NFZ albo udzielających świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych na podstawie innych tytułów.

Rekrutacja, zgodna z zachowaniem zasad równości szans kobiet i mężczyzn, będzie prowadzona zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
Zainteresowane osoby proszone są o przesłanie zgłoszenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wydrukowanie otrzymanych załączników nr 1-3, wypełnienie i przesłanie faksem na numer: 22 572 6335 oraz zabranie oryginałów na szkolenie. Od uczestników wymagane będzie wypełnienie formularza z danymi osobowymi wraz ze zgodą na ich przetwarzanie oraz deklaracji uczestnictwa.

Termin szkolenia: 21-22 grudnia 2011 roku
Miejsce: Warszawa, siedziba Centrali NFZ, ul Grójecka 186, sala 3.09

Głównym celem projektu jest poprawa jakości zarządzania w systemie ochrony zdrowia poprzez poprawę polityki informacyjnej prowadzonej przez NFZ w stosunku do świadczeniodawców (podmioty prowadzące działalność leczniczą w oparciu o kontrakt z NFZ) oraz w stosunku do świadczeniobiorców (pacjentów) poprzez podjęcie działań edukacyjnych i informacyjnych.

Pierwsze z cyklu zaplanowanych szkoleń obejmuje tematykę zasad udzielania informacji o świadczeniach zdrowotnych realizowanych przez świadczeniodawców oraz prawach przysługujących pacjentom.

Program szkolenia:

21 grudnia 2011 r ROZWÓJ KOMPETENCJI I UMIEJĘTNOŚCI PRACOWNIKÓW REJESTRACJI W ZAKRESIE KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ

Celem szkolenia jest zapoznanie pracowników rejestracji z zasadami i strategią obsługi ubezpieczonego. W trakcie treningu uczestnicy poznają praktyczne techniki wpływania na ubezpieczonych oraz wypracują postawy wzmacniające wizerunek instytucji, którą reprezentują. W konsekwencji, trening utrwala pozytywne nastawienie i osobistą samodyscyplinę do procesu obsługi ubezpieczonego.

9.00 – 10.30 sesja 1

  • Komunikacja jako narzędzie pracy pracownika rejestracji – autoanaliza roli i znaczenia umiejętności komunikowania
  • Przegląd najważniejszych umiejętności interpersonalnych niezbędnych dla efektywnego porozumiewania się z innymi – wprowadzenie
  • Kanały komunikacji i ich znaczenie w procesie wpływania na innych – ekspresja werbalna i niewerbalna:
  • Komunikacja niewerbalna jako źródło wiedzy o rozmówcy i element wywierania wpływu
  • Komunikacja werbalna – zwroty słowne i sformułowania wzbudzające zaufanie oraz sprzyjające nawiązaniu kontaktu emocjonalnego (budowanie życzliwości i zaufania)
  • Komunikacja wokalna – rola głosu w odbiorze emocjonalnym komunikatu (modulacja, ton, siła głosu)
  • Komunikacja jednostronna i dwustronna – wady i zalety, ćwiczenie

10.30 – 10.40 przerwa
10.40 – 12.10 sesja 2

  • Trening umiejętności aktywnego słuchania (dostrajanie się, sprawdzanie zrozumienia, parafrazowanie, podsumowywanie, odzwierciedlanie) – seria ćwiczeń i eksperymentów
  • Trening umiejętności zadawania pytań – pytania otwarte i zamknięte, ćwiczenia
  • Diagnoza własnego  preferowanego stylu komunikacji – test
  • Zastosowanie koncepcji stylów komunikacji do usprawnienia komunikacji zawodowej
  • Techniki „dopasowania”  do preferowanego stylu komunikacji rozmówcy

12.10 – 12.20  przerwa
12.20 13.50   sesja 3

  • Rola i znaczenie inteligencji emocjonalnej w sukcesie zawodowym – wprowadzenie
  • Ocena własnego poziomu asertywności, test
  • Umiejętność obrony własnych interesów w sytuacji prób wymuszania, psychologicznej presji czy manipulacji ze strony rozmówcy:
  • Asertywna technika odmawiania
  • Technika zdartej płyty
  • Obrona własnego Ja wobec zachowań agresywnych, uogólnionej krytyki czy manipulacji przez fałszywe komplementy, aluzje i obrażanie:
  • Technika zamiany oceny na opinie
  • Techniki zwiększające samokontrolę i opanowanie emocjonalne w sytuacjach trudnych
  • Technika stopniowania reakcji

13.50 – 14.30 obiad
14.30 – 16.00 sesja 4

  • Rola i znaczenie pierwszego wrażenia
  • Analiza i eliminowanie barier komunikacyjnych
  • Zdolność kontrolowania i modulowania głosu w trudnych sytuacjach
  • Pojęcie trudnego ubezpieczonego
  • Analiza zachowań, przyczyny i skutki
  • Sposoby współpracy ze zdenerwowanym ubezpieczonym
  • Techniki radzenia sobie z agresją (2P, 3P, 4P)
  • Podnoszenie świadomości równości szans kobiet i mężczyzn




22 grudnia 2011 r - PRAWA PACJENTA
Cel szkolenia – rozwój kompetencji i umiejętności pracowników rejestracji w zakresie znajomości praw pacjenta i praw świadczeniobiorcy . Szkolenie prowadzone poprzez bloki tematyczne – prelegenci będą „przeplatać” swoje wykłady korzystając z  prezentacji wizualnej

9.00 – 10.00 Sesja 1 – Prawa pacjenta

  • Ogólne informacje o ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
  • Prawo do świadczeń – ogólny zakres informacyjny z rozwinięciem informacji
  • o dokumentach w II części
  • Prawo do informacji – od kogo, w jaki sposób, w jaki zakresie
  • Do tajemnicy informacji z nim związanych w powiązaniu z prawem do intymności
  • i ochrony danych osobowych (rozwinięcie w II części)
  • Dokumentacja lekarska, wyniki badań, karty informacyjne i inne – przepisy w zakresie ogólnym oraz ogólne informacje na temat praw nieletnich (opiekunowie prawni i osoby upoważnione)

10.00 10.20 Przerwa
10.20 – 11.50 Sesja 2 – Uprawnienia świadczeniobiorców

  • Kto ma prawo do świadczeń  – katalog
  • Jakim dokumentem winna się posługiwać osoba zgłaszająca do świadczeniodawcy w połączeniu z punktem 1, pokaz wzorów dokumentów, rozróżnianie dokumentów, obcokrajowcy w tym UE
  • Uprawnienia rejestratorki do weryfikacji dokumentu
  • Obowiązek świadczeniobiorcy w przypadku braku dokumentu potwierdzającego uprawnienia
  • Stany pilne i nagłe
  • Zapisy do świadczeniodawców – listy oczekujących
  • Szczególne uprawnienia
  • Zasady obsługi ubezpieczonego zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
  • POZ i związane z tym uprawnienia oraz nieporozumienia np. skreślenie z listy
  • Wolny wybór świadczeniodawcy z uwzględnieniem diagnostyki

11.50 – 12.00 Przerwa
12.00 – 13.30 Sesja 2 Cd.
13.30 14.00 Obiad
14.00 – 16.00 Sesja 3 – Sprawy związane z ubezpieczeniem zdrowotnym

  • Zgony i informacja o nich
  • NIP
  • Ustawa o języku migowym
  • Podsumowanie, pytania i odpowiedzi

Zdjęcie przedstawiające plakat konkursuDepartament Funduszy Europejskich jako Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu XII  Programu Infrastruktura i Środowisko ZAPRASZA do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pn. Szpital w Unii Europejskiej oczami małego pacjenta.  Konkurs  jest skierowany do dzieci i młodzieży (do 16 roku życia), którzy w okresie jego trwania byli pacjentami szpitala (minimum jeden dzień), realizującego projekt finansowany ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko. Konkurs potrwa do dnia 31 marca br.
Dla zwycięzców ufundowane zostały bardzo atrakcyjne nagrody: laptopy, odtwarzacze mp.4, konsola do gier, gry/zabawki edukacyjne.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu dostępne  na stronie internetowej. Konkurs został objęty Patronatem honorowym przez Panią Minister Ewę Kopacz.



Departament Pielęgniarek i Położnych przesłał do uczelni realizujących studia pomostowe w ramach projektu systemowego pn.: „Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych", współfinansowanego z EFS w ramach PO KL, wzór Oświadczenia o wyrażeniu zgody przez uczestników Projektu do nieodpłatnego rozpowszechniania materiałów zdjęciowych i audiowizualnych, służących promocji Projektu.

Czytaj więcej: Wzór oświadczenia o wyrażeniu zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku uczestników Projektu...

Ankieta [pdf]

Ankieta [doc]

Logotyp Unii Europejskiej